sobota 5. prosince 2009

Kontrola hydroizolace

Dnes jsme za účasti stavebního dozoru provedli kontrolu neporušenosti hydroizolace a objevili jsme několik prasklin, které se budou muset ošetřit.

Radost z první řady cihel hatí problémy jinde

9:00, 5,5°C, zataženo

Dnes jsme ještě přeměřovali střední část domu mezi schody do obýváku a garáží. Musíme to teď vyhodnotit, nicméně tato délka je cca o 9 cm menší.

Toto je hrana garáže ke které měříme

Toto je hrana obýváku, od které měříme. Měření byla s odstupem 1 metru od západního rohu hrany. Celkem bylo naměřeno 6 hodnot.

Na východní straně obýváku je již první řada cihel

 
 
 
 
 
 
 
Povrch pěnoskla je lehce poškozený

 
Tento spoj izolace asi nedrží
 
Zde je pravděpodobně izolace popraskaná

 
Myslím, že malty je tam příliš. Prý je to pro vyrovnání nerovností.
 
 
Na této straně obytné části izolace ve svislém směru moc nedrží a jsou tam vzduchové bubliny.
 
 
 
 

pátek 4. prosince 2009

Dnes se opravdu zdít nebude

15:30, 5°C, zataženo

Cihly se nakonec podařilo nařezat mimo stavbu a na stavbu jsou již dovezeny. Prováděli jsme kontrolní měření všech rozměrů laserem a úhloměrem. Teď to budeme vyhodnocovat s půdorysem.

Cihly už dnes nepoložili, asi to chtěli udělat vše zároveň. Prý zítra, pokud nebude mrznout. Mají nejvyšší čas, protože v úterý se budou cihly zaměřovat pro přesné určení rozměru stropu.
Položili ovšem hydroizolaci na jižní a východní straně domu. S čistotou podkladu i první vrstvy izolace si rozhodně hlavu nelámali, protože je všude spousta bláta. Tak si to asi zopakují.

 
 
 
 
 
 
 
Detail  prostupu kanalizační trubky a zapravení izolace kolem ní
 
 
V některých místech izolace nedrží na podkladu


Svislý podklad izolace není příliš rovný

 Základ byl zapraven maltou, ale ta zjevně příliš nedržela

Výčnělek na východní straně obýváku je příliš široký, protože se použily 30 cm tvarovky místo 20 cm. Kolem budoucí stěny se bude složitě vést svislá tepelná izolace

Přivezli cihly

8:00, 2°C, zataženo

Tak už přivezli cihly. Cihly se musely přivézt ráno, dokud mrzne, protože jinak je bláto a auto by prý zapadlo. No, nakonec stejně zapadlo i ráno :-( Jo, už jsem si zvyknul - je to naším atypickým domem :-)
Začal jsem kontrolovat, jak jsou cihly přepravou zničené a zjistil jsem, že AKU cihly na západní stěnu jsou některé trochu poškozené. U broušených cihel to bylo jakž takž. AKU cihly se mi ale zdály nějaké divné, tak jsem se díval na označení. První, co jsem zjistil, je to, že jsou jen na tlak 15 a ne 20, jak má být. Začal jsem to konzlutovat s výkresem a zjistil jsem, že jsou i typově jiné. Měly být P+D a jsou MK (maltová kapsa). Dívali jsme se do dodacího listu a tam bylo AKU MK P20, což značí, že papírově vyskladnili na tlak 20, ale fyzicky naložili P15. Typově ale cihla byla stejně špatně. Prý jsou tyhle lepší a ty, co mame mít, nemají na skladě. Proto nám je tak doporučili :-) MK cihly jsou ale pracnější, protože se musí maltovat i svisle, což je materiál i práce navíc. To rozhodně nejsme ochotni akceptovat. Po jednáních akceptujeme MK cihly P20, ale za cenu P+D cihel. Takže stojíme.
Dále bylo třeba řešit, jak se prováže východní stěna obýváku se zdí ve střední části. Na stavbě navrhovali dát cihly v obýváku v plné výšce a střední část domu "zvednout" betonovou přizdívkou pod stěnami ve výšce 5 cm, což činí rozdíl ve výškách cihel. To je silně komplikované tepelně nepřijatelné řešení. Proto se budo muset cihly v obýváku řezat. Dle informací od výrobce musí být u broušené cihly řezána první řada cihel a cihly musí být otočeny řezem dolů. Jenže...
Cihly je potřeba nařezat a na stavbě není pila, není voda, není 400V přípojka atd. atd. Takže prý mám zajistit elektriku, pilu a vodu přivezou. ČEZ nás připojí prý v úterý, takže si budeme muset elektriku půjčit. To by se při vynaložení určitého úsilí dalo zvládnout. Ale proč nevzít těch 20 cihel do firmy a tam je uřezat na místě, kde je pila, voda a elektrika? Je to prý neskutečný problém a tu pilu stejně budou na stavbě potřebovat. Prý ani neví, jestli tam mají "třífáz", bla bla bla. No prostě "proč to dělat jednoduše, když to jde složitě", ne? Takže stojíme znova.
Auto už je vytaženo, odváží špatné cihly a jede pro nové.



Vlevo jsou cihly MK a vpravo CB. Na MK cihlách jsou vidět ulámané výstupky.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zapadlý náklaďák